سینما

انتخاب حسن پورشیرازی به عنوان بهترین بازیگر جشنواره بین‌المللی فیلم ترانسیلوانیا

حسن پورشیرازی، برای بازی در فیلم سینمایی «پیر پسر»، جایزه‌ بهترین بازیگر را از جشنواره ترانسیلوانیا دریافت کرد.

به گزارش مجله هنر، در مراسم اختتامیه‌ فستیوال فیلم ترانسیلوانیا در کشور رومانی، حسن پورشیرازی، برای بازی در فیلم سینمایی «پیر پسر» ساخته‌ اکتای براهنی، عنوان بهترین بازیگر را از آن خود کرد.

در این مراسم، فیلم سینمایی «پیر پسر»، در دومین حضور بین‌المللی خود در بیست و سومین دوره‌ فستیوال ترانسیلوانیا، عنوان بهترین اجرا و پرفورمنس را در بخش مسابقه‌ اصلی دریافت کرد.

در این فیلم سینمایی، حامد بهداد، لیلا حاتمی، محمد ولی زادگان و حسن پورشیرازی ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی «پیر پسر»، به تهیه‌کنندگی مشترک بابک حمیدیان و حنیف سروری، در اولین حضور بین‌المللی خود نیز در فستیوال فیلم روتردام هلند، جایزه بهترین فیلم بخش پرده‌ بزرگ را از آن خود کرده بود.

پخش بین الملل این فیلم، بر عهده کمپانی پخش هفت چشمه، با مدیریت میلاد خسروی است.

جشنواره بین‌المللی فیلم ترانسیلوانیا، به انگلیسی Transilvania International Film Festival) (TIFF)، یک جشنواره سالانه فیلم است که به مدت دو هفته در شهر کلوژ نپوکا در کشور رومانی برگزار می‌شود.

این فستیوال در سال ۲۰۰۱ تأسیس شد. تمرکز این جشنواره بر حمایت از فیلمسازان تازه‌کاری است که به دنبال نمایش آثار خود به طیف وسیعی از مخاطبان هستند.

این جشنواره، برای هر فصل از سال، انواع گوناگون از فیلم‌های کوتاه را از بیش از ۹۰ کشور می‌پذیرد، و در اواخر هر فصل، آثار منتخب آن دوره اعلام می‌شود.

اقامت 24

مقالات مرتبط

0 0 رای ها
امتیـازدهی
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ارسـال پیـام
لطفـا مقـاله یا رزومـه هنـری خود را به این آدرس ارسال کنید: info@artmag.ir
تا دقایقی دیگـر، پاسخ شما ارسـال خـواهد شد.