تصويری و نمايشی
-
نگاهی به فیلم پیر پسر، ساخته اُکتای براهنی
روبرت صافاریان* – مشکل شخصیتپردازی آلیوشای اینجایی و امروزی / شکی نیست که آس پیرپسر، بازی حیرتانگیز حسن پورشیرازی است…
-
هویت و زبان سینمای کوردی
سینمای کوردی، بهعنوان بزرگترین نمونه یک سینمای فراملی (Transnational) و بیدولت (Stateless)، جریانی هویتمحور است که در گستره ایران، ترکیه،…
-
ناصر تقوایی؛ سینماگر مؤلف و آغازگر موجی تازه در سینمای ایران
ناصر تقوایی، هنرمند فیلمساز و نویسنده باسابقه ایرانی، در سن هشتاد و چهار سالگی درگذشت. به گزارش مجله هنر، مرضیه…
-
نگاهی به فیلم کوتاه «کوڕ / پسر / SON» اثر سامان حسینپور
فیلم کوتاه «پسر»، به نویسندگی و کارگردانی سامان حسینپور و تهییه کنندگی فیلیپ ریتلر و سامان حسینپور، محصول مشترک ایران…
-
مسئله چپ و تلقی اشتباه منتقدان از اثر هنری
در زمانه فعلی، افکار عمومی با چپ دچار تضاد شده و بدون اینکه زمینههای واقعی تفکر چپ یا حتی گرایشهای…
-
تحلیل فیلم کوتاه «اهلی» اثر نیما عبدالعظیمی
فیلم کوتاه «اهلی» به نویسندگی آکو زند کریمی، نیما عبدالعظیمی، وحید احمدی و کارگردانی نیما عبدالعظیمی، اثری جاهطلبانه است که…
-
«طلوع سرد»، روایت خشم در آستانه بخشش
فیلم کوتاه «طلوع سرد» (۲۰۲۳)، ساخته محمدحسین رمضانی، با نگاهی رئالیستی و روانشناختی، روایتی در ظاهر آرام اما درونی پر…
-
نرموک، روایت یک انکار
فیلم کوتاه «نرموک»، ساخته غزل ذوقینیا، اثری است که با نگاهی رئالیستی در حاشیه شهر مشهد و در بستر فرهنگی…
-
تحلیل فیلم کوتاه «روز خداحافظی»: درام یا خاطرهای تراژیک؟
فیلم کوتاه «روز خداحافظی» (Farewell Day)، ساخته فرزاد رنجبر نظری، در چهل و یکمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران (اکتبر…
-
در سایه سرو، زندگی نفس میکشد
انیمیشن “در سایه سرو” ( محصول ۱۴۰۲ به کارگردانی مشترک شیرین سوهانی و حسین ملایمی محصول کانون پرورش فکری کودکان…
- 1
- 2
